loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

علیرضا جهانبخش (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده از توابع شهرستان رودبار گیلان) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او فوتبال خود را از داماش گیلان آغاز کرد و هم‌اکنون در تیم فوتبال برایتون اند هوو آلبیو

پیام سرا بازدید : 73 یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 نظرات (0)


علیرضا جهانبخش (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده از توابع شهرستان رودبار گیلان) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او فوتبال خود را از داماش گیلان آغاز کرد و هم‌اکنون در تیم فوتبال برایتون اند هوو آلبیون لیگ برتر فوتبال انگلستان و تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر و هافبک راست بازی می‌کند.

اطلاعات فردی

نام کامل:علیرضا جهانبخش

نام مستعار: -

ملیت:ایران

باشگاه:برایتون و هاو آلبیون

تاریخ تولد: 8/10/1993

سن: 26

محل تولد:جیرنده، گیلان، ایران

پست:مهاجم

قد: 180 سانتی متر

وزن: 78 کیلوگرم

شماره پیراهن در باشگاه: 7

شماره پیراهن در تیم ملی: 18

پای تخصصی:راست

وب سایت رسمی: -

زندگینامه

علیرضا جهانبخش در سال ۱۳۷۲ در رودبار گیلان به دنیا آمد. او اصالتا اهل رودبار، گیلان است، ولی وقتی که تنها دو سال داشت، به همراه خانواده اش به قزوین نقل مکان کرد و در این شهر بزرگ شد. علیرضا در زمین خاکی ها و ورزشگاه های قزوین همزمان فوتبال و فوتسال را بازی می کرد. حتی در فوتسال و در رده نوجوانان به تیم ملی هم دعوت شد، اما بعدها فوتبال را  فقط به عنوان رشته ی ورزشی خود دنبال کرد.

اخبار پرسولیس را در سایت آبشار 24 دنبال کنید.

علیرضا جهانبخش دوچرخه سواری را خیلی دوست داشت و با توجه به این که پدرش در شرکت دوچرخه سازی کار میکرده، برای او از دوران کودکی دوچرخه خریده بود. علیرضا عاشق تک چرخ زدن بود و در این کار مهارت دارد. او بدون گرفتن فرمان دوچرخه سواری می کرده، تک چرخ می زده، و با دیگران مسابقه می گذاشته و از دوچرخه سواری بسیار لذت میبرده است .

علیرضا جهانبخش از همان زمان کودکی به فوتبال علاقه بسیار داشت و همیشه در دوران تحصیل در مدرسه و محله مشغول به فوتبال بازی کردن بوده است. تا این که بالاخره در ۱۲ سالگی در یکی از مدارس فوتبال قزوین به صورت حرفه ای تر فوتبال را آغاز کرد و در ۱۳ سالگی آقای گل کشور شد. علیرضا همچنین در سن ۱۸ سالگی در تیم داماش گیلان بازی کرد.

شروع فوتبال

بیوگرافی علیرضا جهانبخش در سال ۱۳۸۶ به تیم پرشین قزوین پیوست البته جوانان بازی می کرد به دلیل اینکه از خانواده اش دور بود بنا به فشار خانواده اش تصمیم گرفت که یک سال بعد یعنی سال ۸۷ را به گیلان بیاید و به این ترتیب در تیم داماش گیلان بازی کرد. اخبار استقلال را اینجا ببینید.

بیوگرافی دنیل ارزانی فوتبال تکنیکی و حرفه ای او باعث شد که در سال ۸۹ توسط تیم داماش به رده بزرگسالان بیاید اولین بازی خود را در سن ۱۷ سالگی برای بزرگسالان داماش گیلان در لیگ دسته اول این کشور انجام دهد.

بازی های بسیار خوب در داماش زمانی که در لیگ برتر بازی می کردند به شدت مورد توجه عوامل سایر باشگاه های لیگ برتر شد در نهایت توسط یک تیم اروپایی در لیگ هلند ان ای سی به خدمت گرفته شد و توانست اولین لژیونر ایرانی در لیگ هلند تبدیل شود البته قبل از او رضا قوچان نژاد نیز در لیگ هلند حضور داشت اما ملیتی هلندی داشته بود

برای تیم ان ای سی ۵۵ بار وارد زمین شد و توانست ۱۷ را به ثمر برساند در حالی که او وظیفه اش هافبک و میانه میدان بوده اما شمع گلزنی او بسیار بالاست نتوانسته گل را وارد دروازه حریفان در لیگ هلند کند در سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی با قراردادی بالا به تیم آلکمار پیوست تیم آلکمار هلند یکی از تیم‌های قدرتمند و مطرح بعد از آژاکس می‌باشد فوتبال بسیار زیبایی را در این تیم راه می داد و بسیاری از هواداران تیم الکمار به او علاقه مند شدند تا جایی که به محبوب ترین بازیکن این تیم تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۸ با ۲۱ گل زده برای تیم آلکمار، به عنوان آقای گل لیگ دسته اول هلند شناخته شد. او اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که در یک لیگ اروپایی به این عنوان رسیده است.

پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خبر هایی درباره ی پیشنهاد تیم فوتبال ناپولی به علیرضا جهانبخش به گوش می رسید اما او سرانجام با قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۱۷ میلیون پوند (۱۹ میلیون یورو ) به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلستان منتقل شد.

این انتقال رکورد گران ترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گران ترین فوتبالیست ایرانی را شکست.

جهانبخش در تیم ملی ایران در رده های سنی زیر ۱۹ سال، تیم ملی امید و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است.

او نخستین بازی ملی خود را در سه شنبه ۲۴ آبان ۹۲ مقابل تایلند در دور مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در همین بازی به ثمر رساند، و در پیروزی ۳–۰ برابر تایلند در ۲۴ آبان ۹۲، برای تیم ملی کشورمان نقش داشت. جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴دعوت شد.

علیرضا جهانبخش همچنین در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ پس از رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در برابر تیم ملی قطر شده است. وی پس از جدایی از بند مصدومیت و حضور در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، در دیدار مقابل عمان که با برد ۲۰ایران همراه بود، اولین گل ایران را با هوشمندی به ثمر رساند که با صعود به مرحله یک چهارم همراه بود. این دومین بازی جهانبخش از آغاز جام بود، که به صعود و مقابله با تیم چین مارچلو لیپی در تاریخ ۴ بهمن ۹۷ منجر شد.

علیرضا جهانبخش همچنین در دیدار ایران و پرتغال در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بازی کرده است. خبر ورزشی  را با ما همراه باشید.

حقایقی راجب به جهانبخش :

مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است. مدتی عکسی از او به همراه خانمی در شبکه های اجتماعی منتشر و شایعه شده بود که عکس علیرضا جهانبخش و همسرش می باشد اما علیرضا در واکنش به این شایعات عنوان کرد که این خانم، خواهر اوست.

بازی پلی استیشن سرگرمی مورد علاقه ی است.

رئال مادرید و منچستر یونایتد دو تیم فوتبال مورد علاقه ی او و مهدی مهدوی کیا و کریستیانو رونالدو بازیکنان مورد علاقه ی او هستند.

علاوه بر فوتبال به دوچرخه سواری، دریانوردی و جهانگردی علاقه ی زیادی دارد.

سردار آزمون دوست صمیمی و نزدیک علیرضا می باشد.

پورشه ماشین مورد علاقه ی اوست.

قورمه سبزی و شامی، غذا های مورد علاقه ی او محسوب می شوند.

علیرضا جهانبخش در مرداد ماه 1396 مهمان رامبد جوان در برنامه ی خندوانه بود.

او یکی از مدل های تبلیغاتی آدیداس می باشد.

جهانبخش توانایی بازی با هر دو پا را دارد و فوتبال دوستان ایرانی او را با مهدی مهدوی کیا مقایسه می کنند.

هیچ نسبتی با بابک جهانبخش ندارد.

محسن یگانه، محسن چاوشی و بابک جهانبخش، خوانندگان مورد علاقه ی او هستند.

افتخارات ملی

    قهرمانی مسابقات غرب آسیا

    قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال جنوب آسیا

 

باشگاهی

ان ئی سی

نائب قهرمانی لیگ دسته اول هلند

 

آلکمار

    نائب قهرمانی لیگ هلند

    نائب قهرمانی جام حذفی هلند

 

داماش

    قهرمانی لیگ آزادگان

 

فردی

    آقای گل و دومین بازیکن برتر لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷

    دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳

    برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴

    برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴

    بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 1,545
  • بازدید کلی : 7,117